Digital myndighetspost
Med en digital brevlåda kan du ta emot post från myndigheter digitalt i mobilen och på datorn, istället för på papper. Du får din post samlad och kan läsa den var och när du vill, utan att någon obehörig kommer åt den. Snabbt, säkert, gratis!
Ta emot din myndighetspost digitalt
Genom att skaffa en digital brevlåda kan du ta emot post från myndigheter och kommuner digitalt istället för på papper. Posten samlas på ett och samma ställe och du öppnar och läser den enkelt med hjälp av din e-legitimation, t ex mobilt BankID. Det är gratis och du kan läsa din post på datorn, på läsplattan och på mobilen – när som helst och var du än är.
Du bestämmer hur du vill ha din myndighetspost
Tjänsten är frivillig och till för dig som vill ha meddelanden säkert och digitalt istället som på papperspost. Längre ner kan du se vilka digitala brevlådor du kan välja mellan. I brevlådans inställningar kan du välja vilka som får skicka meddelanden digitalt till dig. Ångrar du dig kan du avsluta tjänsten och få posten på papper igen.
Säkert och enkelt
Säkerheten är högre än för vanlig e-post och papperspost. Vi skyddar all känslig information så att bara den som är behörig kan nå och läsa innehållet. Dina kontaktuppgifter är också skyddade så att inte ens myndigheterna kan nå dem. Du behöver bara ange och ändra dina kontaktuppgifter på ett ställe och blir då nåbar för alla de myndigheter som är anslutna till tjänsten.
Skaffa en digital brevlåda
Digital post för dig som privatperson | Digg (extern länk, öppnas i nytt fönster).
Den gemensamma plattformen som omfattar alla digitala brevlådor heter Mina meddelanden. Användarvillkoren för den hittar du här. (länken går till minameddelanden.se/villkor)