Vanliga frågor och svar till förtroendevalda
Här följer några vanliga frågor och svar
Vanliga frågor om arvoden
Ring till Kontaktcenter, telefon: 0520-495000 och be att få prata med ledig lönehandläggare.
Löneavdelningens telefontider är vardagar kl. 10-12 och kl. 13-15.
Ha gärna din lönespecifikation till hands under samtalet. Lönehandläggarens e-postadress framgår av lönespecifikationen.
Din lönespecifikation hittar du i HR8+ under rubriken "Mina uppgifter".
Du som har en digital brevlåda via Kivra får även ditt lönebesked där. Lönespecifikationerna skickas ut cirka tre dagar innan löneutbetalning.
Du kan inte längre anmäla bankkonto via pappersblankett, anmäl eller ändra bankkonto via www.nordea.se/anmalkonto tillsammans med arbetsgivarnummer. Den som inte anmäler något konto får i stället ett utbetalningskort.
Arbetsgivarnummer
Trollhättans Kommun: 639661
Trollhättans Stadshus AB: 644936
Trollhättans Industrispår AB: 644942
Utbetalning sker den 27:e i månaden om dagen inte infaller på en helgdag. Då sker utbetalningen på föregående närmsta helgfria vardag.
I december betalas ersättningar ut före jul.