Servicedeklaration för tillgänglighet och bemötande
Alla som har kontakt med anställda i Trollhättans Stad ska få ett bra bemötande och tillgängligheten ska vara god. Vi vill vara en förebild när det gäller detta.
Detta kan du förvänta dig av oss
När du ringer in till Trollhättans stad är det Kontaktcenter som är din första kontakt. Om vi inte kan ge dig svar direkt hänvisar vi dig till rätt verksamhet. Om verksamheten inte är tillgänglig kan du lämna meddelande via Kontaktcenter alternativt verksamhetens telefonsvarare och bli kontaktad senast efter två arbetsdagar.
Din e-post besvarar vi så fort vi kan, senast inom två arbetsdagar. Du ska antingen få svar på din fråga eller ett besked om när och från vem du kan förvänta dig svar.
Skickar du ett vanligt brev hanterar vi detta på samma sätt men svaret kan dröja på grund av postgången – dock max en vecka. Kontaktar du oss via sociala medier ska du få ett svar senast nästa arbetsdag.
Du kan förvänta dig ett trevligt, respektfullt, engagerat och professionellt bemötande från oss.
Du ska alltid, från och med det första besökstillfället, ges möjlighet att träffa någon som du kan framföra dina frågor och synpunkter till.
Om du har frågor ska du alltid få ett svar. Om du inte kan få svar direkt ska du alltid få information om vem som kan svara dig och när ett svar kan förväntas.
E-post eller brev från oss ska alltid vara undertecknat med namn, verksamhet, adress, telefonnummer och e-postadress.
Detta förväntar vi oss av dig
Om du vill bli kontaktad av oss, ber vi dig lämna korrekta kontaktuppgifter, så att vi kan nå dig.
Lever vi upp till servicedeklarationen?
Vi lovar Dig att göra allt för att hålla våra kvalitetsnivåer och rätta till eventuella fel. Om du inte tycker att vi lyckas vill vi få reda på det.