Har du synpunkter på vår verksamhet, eller tips på hur vi kan bli bättre? Dina åsikter är värdefulla för oss. De ger oss möjlighet att ständigt kunna förbättras.
Genom dialog med personal inom verksamheterna, till exempel personal inom skolan och omsorgen.
Genom att använda blanketten, som du kan skriva ut via länken nedan eller hämta hos Kontaktcenter i stadshuset. Den ifyllda blanketten kan lämnas på plats eller skickas med post. Blanketten hittar du här
Ibland upptäcker du som invånare eller besökare felaktigheter och problem före vi gör det. Du kan hjälpa oss genom att göra en felanmälan så vi kan åtgärda saken så snabbt som möjligt.
Oavsett hur synpunkten har inkommit kommer den att dokumenteras och registreras (diarieföras). Du kommer få en bekräftelse när din synpunkt mottagits och sedan kommer du få återkoppling inom 7 dagar, om du efterfrågat det.
Alla synpunkter kommer att användas i det fortsatta arbetet med att förebygga fel och brister, vilket är en viktig del i arbetet att utveckla och förbättra verksamheten.
Inkomna synpunkter
Inkomna synpunkter diarieförs och kan sökas upp i vårt diarium. Sök med fritext ”Synpunkt”, Informationstyp ”Handling” samt önskat intervall:
Alla inkomna synpunkter kommer att registreras som allmän handling. Det innebär att medborgarna har rätt att ta del av handlingen enligt offentlighetsprincipen samt ta del av dina synpunkter.
Det finns några begränsningar och det är till exempel känsliga uppgifter som rör enskild person och som faller under offentlighets- och sekretesslagen. Sekretessprövning görs i alla inkomna synpunkter.
Självklart kan du lämna synpunkter anonymt men då kan vi inte återkoppla till dig.
Övrig information
Om ditt klagomål eller synpunkter rör Elevhälsans medicinska- och psykologiska insats samt i insatser av logopeder kopplat till Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) ska du använda Utbildningsförvaltningens blankett för detta.