Ny e-tjänst för felanmälan
Trasig gatubelysning, klotter, överfull papperskorg, träd som vält... När ni upptäcker saker i staden som behöver åtgärdas felanmäler ni det, den hjälpen är så bra för oss!
Därför lanserar vi nu en ny e-tjänst för att göra det enklare att felanmäla, samtidigt plockas appen bort.
Ändringar av felanmälan
Sedan en tid tillbaka har vi haft en app där medborgare som upptäckt fel, avvikelser eller har synpunkter på bland annat gator, anläggningar och parker kan skicka in en felanmälan till oss. Leverantören av den app vi använder, Orbit felanmälan, gör tyvärr inga uppdateringar längre, vilket innebär att vi behöver avsluta den tjänsten.
I samband med att appen plockas bort lanserar vi en ny e-tjänst som finns tillgänglig på vår hemsida för felanmälningar, du hittar en länk dit längre ner på sidan.
Så här kan du göra en felanmälan
Om du upptäckt något du behöver skicka en felanmälan på till Trollhättans Stad så finns det olika vägar att gå. Under dagtid går det bra att ringa till vårt kontaktcenter som då tar emot anmälan. Om det är något akut på en kväll eller helg finns ett journummer att ringa. Det går också att skicka in din felanmälan digitalt via den nya e-tjänsten, den är öppen dygnet runt så då kan du göra det när det passar dig!
Förhoppningen är att vi längre fram ska få en ny app för felanmälan, så även det alternativet att skicka in avvikelser och synpunkter blir aktuellt igen.